Groente en fruit waar je een boost van krijgt!

De Sunny Mummy pow(d)er mixen zijn gemaakt van gevriesdroogde groente, fruit en kruiden om je een boost te geven. Bij de samenstelling van de mixen hebben wij naar smaak gekeken en naar de voedingswaarden zoals vitaminen en mineralen en voedingsvezels en gekozen voor groente en fruit waar je energie van krijgt! Ze geven je een boost en zijn ook nog eens lekker! Hier onder is een beknopt overzicht van enkele belangrijke vitaminen en mineralen die, naast een heleboel anderen, terug komen in de verschillende Sunny Mummy pow(d)er mixen. Daar onder kun je verder lezen via welke ingrediënten Sunny Mummy deze voedingsstoffen in de verschillende mixen terug laat komen voor maximaal effect van de Sunny Mummy pow(d)er mixen.

Belangrijke vitaminen en mineralen

Fruit met vitamine c - fruit waar je energie van krijgt

Vitamine c is erg belangrijk in alle fasen van het leven. Het heeft een functie als antioxidant in het lichaam en is nodig voor de vorming van bindweefsel, de opname van ijzer en het in stand houden van de weerstand. Vitamine c is ook superbelangrijk bij het op peil houden van je energie niveau en het helpt om de energie uit voeding vrij te maken. Fruit met vitamine c zorgt dus voor een directe en indirecte power boost!

Vitamine c komt zowel voor in groente als in fruit. Fruit met vitamine c is wel veel bekender dan groente. Paars fruit zoals bessen en bramen zijn voorbeelden van fruit met vitamine c en geven je daardoor een flinke power boost. Ook zijn ze rijk aan antioxidanten. Andere voorbeelden van fruit met vitamine c zijn aardbeien, mango en citrus, ook fruit waar je energie van krijgt. Rode biet, pompoen en wortel zijn voorbeelden van groente die terugkomen in de Sunny Mummy pow(d)er mixen. Ook de kruiden basilicum en paardebloem hebben een hoog vitamine c gehalte.

Fruit en groente met veel foliumzuur - goed voor ontwikkeling en herstel

Foliumzuur is erg belangrijk voor de ontwikkeling van moeder en kind, vóór de zwangerschap, tijdens en daarna. In de vorm van folaat komt het voor in veel groenten en fruit. Rode biet is een groente met veel foliumzuur, evenals bijvoorbeeld pompoen. Voorbeelden van fruit met veel foliumzuur zijn aardbeien, frambozen en citrus (toevallig ook fruit met vitamine c, goed voor een power boost). Over het algemeen vind je gemakkelijker groente met veel foliumzuur dan fruit. Foliumzuur komt daarnaast ook voor in bijvoorbeeld basilicum en paardebloem. 

Andere groente met veel foliumzuur, die (nog) niet in de Sunny Mummy pow(d)er mixen voorkomen zijn bijvoorbeeld spinazie, boerenkool, spruitjes en sla. Het is ons helaas nog niet gelukt hier een lekkere mix mee te maken! Maar we blijven het wel proberen! 

Naast het eten van groente met veel foliumzuur is het aan te raden om voor en tijdens je zwangerschap ook foliumzuur supplementen te nemen. 

Groente en fruit rijk aan antioxidanten - pak die vrije radicalen aan

Antioxidanten is een verzamelnaam voor stoffen die vrije radicalen wegvangen. Dit zijn agressieve stoffen die schade kunnen toebrengen aan cellen en weefsels. Antioxidanten helpen tegen deze beschadiging en op lange termijn kunnen ze daarmee mogelijk ziekten als kanker en hart- en vaatziekten voorkomen. Paars fruit zoals bramen, bosbessen en zwarte bessen zijn rijk aan antioxidanten, maar ook mango, frambozen en banaan zijn rijk aan antioxidanten. Basilicum en gember zijn voorbeelden van kruiden die rijk aan antioxidanten zijn. Antioxidanten komen verder voor in veel verschillende groenten, waaronder ook rode bieten, pompoen en wortels.

Veel vitaminen, mineralen en vezels in de schil!

Veel van de vitaminen en mineralen die in groenten en fruit zitten, evenals de vezels, zitten in de schil. Vaak schillen we onze groenten en fruit, waardoor een belangrijk deel van de aanwezige voedingsstoffen verloren gaan. De groente en fruit waar je energie van krijgt, de power boost, raakt zo een stukje van zijn toegevoegde waarde krijgt! 

Bij het vriesdroogproces wordt het hele stuk groente, fruit of kruid gevriesdroogd en vervolgens tot poeder vermaald. Deze gaan in zijn geheel in de Sunny Mummy pow(d)er mixen, waardoor ze niet verloren gaan en je dus maximaal profiteert van alle aanwezige vitaminen en mineralen en andere voedingsstoffen en blijven ze rijk aan antioxidanten. Dit heeft nagenoeg geen invloed op de smaak van de pow(d)er mixen en zorgt dat jij met Sunny Mummy wel die echte power boost krijgt!

In de Sunny Mummy pow(d)er mixen hebben wij een selectie opgenomen van groente en fruit waar je energie van krijgt. Maar er zijn er natuurlijk nog veel meer, zoals spinazie, boerenkool, munt, eigenlijk teveel om op te noemen. Sunny Mummy bekijkt continu hoe de product range kan worden verbreed met nieuwe mixen die vrouwen kunnen ondersteunen.

Heb jij een leuk idee voor een nieuwe mix? Neem dan hier contact met ons op!

De Sunny Mummy pow(d)er mixen

Boost Me! energiemix - met paars fruit voor een power boost

Boost Me bevat paars fruit met vitamine c zoals bramen, bosbessen en zwarte bes. Fruit waar je energie van krijgt en rijk aan antioxidanten, daar staat paars fruit om bekend! Daarnaast bevat deze mix basilicum en chiazaad, met omega vetzuren, ijzer en vezels, en paardenbloem, boordevol vitaminen en mineralen. Rode biet, een groente met veel foliumzuur, maakt de mix af! Deze mix geeft je een echte boost!

Je kunt de Boost Me energiemix op tal van manieren in je dagelijkse dieet gebruiken. Voeg eenvoudig toe aan je yoghurt of havermout voor een goede start van je dag, of bekijk hier één van de andere Boost Me energiemix recepten. Ook is deze mix perfect voor na het sporten. Voeg naar wens ook Power Me toe, een plantaardige proteïnepoeder waardoor je extra snel herstelt van je inspanning!

Het paars fruit - de bramen, bosbessen en zwarte bes - geven deze mix ook een mooie diepe en paarse kleur. Deze mix is daardoor ook heel geschikt om pannekoeken, wafels of cakes een mooie diepe paarse kleur te geven! Je favoriete paars fruit in één schepje Sunny Mummy! 

Feed Me! borstvoedingsmix - met galactagogen om de borstvoeding te ondersteunen

De Feed Me borstvoedingsmix is speciaal ontwikkeld voor moeders die borstvoeding geven. Ze is wat zachter van smaak, waardoor deze ook een kalmerend effect kan hebben. De anijszaad en fenegriek, ingrediënten die al eeuwen lang worden gebruikt om melkproductie te ondersteunen, dragen hier aan bij, evenals havermeel. Aardbeien en mango zijn ook aan de mix toegevoegd. Mango is een fruit met vitamine c en geeft een zachte zoete smaak aan de mix. Aardbei, fruit met vitamine c en foliumzuur, zorgt voor wat verfrissing. Bovendien is het rijk aan antioxidanten. Wortel, met vitamine a, en pompoenpitten, rijk aan antioxidanten, magnesium, ijzer en zink, maken deze mix af. Dit zijn de belangrijkste bouwstenen voor melkproductie wat betreft vitaminen en mineralen. 

Ook de Feed Me borstvoedingsmix is eenvoudig toe te voegen aan je dagelijks dieet, kijk ook maar eens in de smoothie guide en recepten pagina. Eén van mijn favoriete recepten zijn de Feed Me Boobie bars. Als je borstvoeding geeft heb je ongeveer 500 extra calorieën per dag nodig. Voor een extra power boost voeg je in een handomdraai het plantaardige proteïnepoeder Power Me toe.

Nourish Me!  zwangerschapsmix - met foliumzuur voor de ontwikkeling van de baby 

De Nourish Me zwangerschapsmix bevat onder andere rode biet, een groente met veel foliumzuur. Citroen en gember werken ontstekingsremmend en kunnen helpen tegen zwangerschapsmisselijkheid. De pompoen (ook een groente met veel foliumzuur) en frambozen (een fruit met veel foliumzuur) zorgen voor extra antioxidanten en vitamine a. Goed voor jezelf en voor je baby, en die prachtige ‘pregnancy glow’! Chiazaad en bananen zorgen voor extra ijzer, omega-3 vetzuren, gezonde koolhydraten en veel meer! Ze ondersteunen daarnaast je bloedsuikerspiegel.

Net als bij de andere mixen is het een koud kunstje om Nourish Me toe te voegen aan je dagelijks dieet, kijk ook maar eens in de smoothie guide en recepten pagina. Mijn favoriete Nourish Me recept is de Cool-Calming Nourish Me popsicles. Als je zwanger ben heb je ongeveer 300 extra calorieën per dag nodig. Voor een extra power boost voeg je in een handomdraai het plantaardige proteïnepoeder Power Me toe.

Naast het eten van groente met veel foliumzuur is het aan te raden om voor en tijdens je zwangerschap ook foliumzuur supplementen te nemen. 

Nieuwe mixen

In de Sunny Mummy pow(d)er mixen hebben wij een selectie van groente en fruit waar je energie van krijgt opgenomen. De Boost Me energiemix, met veel paars fruit, Nourish Me zwangerchapsmix en Feed me borstvoedingsmix lagen aan de basis van Sunny Mummy. Sindsdien hebben we hier Power Me aan toegevoegd, een plantaardige proteïne waarmee je een extra BOOST kunt geven aan je maaltijd, bijvoorbeeld na het sporten.

Op dit moment zijn we bezig met een groene mix. Als deze beschikbaar komt laten we dat zeker weten via social media, op de website en via de nieuwsbrief. Tipje van de sluier: vol met groene groente en fruit waar je energie van krijgt!

Volg je Sunny Mummy al op Facebook en Instagram? Daar deel ik ook wekelijks nieuwe recepten en creaties. Als je zeker wilt weten dat je niets mist, schrijf je dan ook in voor onze nieuwsbrief!  

Zorg goed voor jezelf met Sunny Mummy 

Sunny Mummy is er om vrouwen te helpen en te inspireren om gezond en actief te zijn zodat zij zich energieker en gelukkiger voelen. Daarom zijn de mixen speciaal gericht op vrouwen. De Boost Me energiemix, met prachtig paars fruit, is er voor alle vrouwen. Met Nourish Me en Feed Me geven we zwangere vrouwen, en vrouwen die borstvoeding geven, extra aandacht. Uit ervaring weet ik dat zij vaak wel wat extra support kunnen gebruiken! Sunny Mummy is een origineel concept voor vrouwen, gericht op kwaliteit, duurzaamheid en het verspreiden van Super Sunny Vibes!

Zorg dat je fruit en groente met veel foliumzuur tot je neemt, en met andere vitaminen en mineralen, om je eigen gezondheid en de ontwikkeling van je baby te ondersteunen. 

Zorg goed voor jezelf!

Liefs, Jayde